sábado, diciembre 4

Skula, Skorpa, Skalk - Falconer


En man han tjänt herr lagers gård.
I sommar, vinter år för år.
Säg mig, vem sörjer nu för dig?
Ör slit och släp under himmel grå
Fhan blott sitt bröd som löning får.
Säg mig, vem sörjer nu för dig?
så kommer hastigt budet in:
S- Vår herre lägrar dotra din!
Säg mig, vem sörjer nu för dig?
Oh trällen nu genom dörren steg,
Ohan lämna plogen vid årkerns teg.
Säg mig, vem sörjer nu för dig?
Herr lager hör nu mina ord,
-Min doter till din hora gjord.
Säg mig, vem sörjer nu för dig?
Oh lager sa i vredesmod:
Du värnar ej om ditt trälablod.
Säg mig, vem sörjer nu för dig?
Arken öl eller vin dig ämnat,
Vej heller ägorätt
Dock Skula, Skorpa, Skalk.
Räl visste ej ett ord utav
tförrns strupen hans var skuren av.
Säg mig, vem sörjer nu för dig?
Det här är nog för bot idag.
-Och dotra tar jag vid behag.
Säg mig, vem sörjer nu för dig?
Kom jag ska visa dig min rätt.
-Att trösta dej på valfritt sätt.
Säg mig, vem sörjer nu för dig?
O tack!" Han sa med gråtmild röst.
"Och stötte kniven uti hans bröst.
- Säg mig, vem sörjer nu för dig?
Arken öl eller vin dig ämnat,
Vej heller ägorätt
Dock Skula, Skorpa, Skalk.
Os dejo hoy con una de mis canciones favoritas de este magnífico grupo de power metal sueco. Ya os iré poniendo más canciones de ellos. Si os gusta, os recomiendo su discografía completa, no tiene desperdicio.

No hay comentarios: